torstai 12. kesäkuuta 2014

Vierailulla

Kuva Ruusa Saarinen
Freixenetin viinitilalla saimme tutustua kuohuviini-cavan valmistuksen sailoihin. Vakoilutarkoituksessahan minä siellä tietenkin, kun minulla tuo yksi viiniköynnös niin komeasti hedelmää tekee. Aika hurjaa bisnestä tämä viininviljely; kellareissa meitä kuljetettiin "junalla" ja maan alaisia käytäviä kuultiin olevan kymmeniä kilometrejä. Viinitynnyreitä ja kuohuviinipulloja silmänkantamattomiin.
Kuohuviinimaistelun jälkeen jatkoimme matkaa Montserratin luostarille, jossa katalonialaisten hartaasti palvoma Musta Madonna-patsas tekee ihmeitä. Ihmiset jonottivat koskettamaan Madonna patsasta tuntikausia. Me päätimme suunnata ylemmäs vuorelle.

Tämä pyhiinvaelluspolku muistutti kovin muutaman vuoden takaisia Cinque Terren vaellusreittejä ja toi mieleen niin ihania muistoja siltä matkalta. Vain sisiliskot ja villisiat puuttuivat. Olisin mielelläni viettänyt loppupäivän vuorenrinteitä vaellellen, mutta retkiaikataulu ei siihen venynyt, vaan takaisin paluu hotellille alkoi klo 17. paikallista aikaa.

Illalla kävimme Jarkon kanssa sataman tietämillä käveleskelemässä ja hiukopalaa nautiskelimme Gaudin nimikkoravintolassa.
Ehkäpä taas siirryn rippijuhlaleipomusten pariin ja muistelen kolmatta ja viimeistä vauhdikkasta päivää kuvin myöhemmin.

1. Anonyymi6/12/2014

Olette näköjään taas onnistuneet hyvin lomakohteen valinnassa :) T: Pirkko

1. No oikiastaan ei itse valittu tälläkertaa, mutta oikeen hyvä näin! Siis porukan päätös...

2. Hienoja tunnelmia, Päivikki! Mitkä maisemat! Espanjassa en ole koskaan käynytkään, mutta vähänkö nyt kiinnostaisi. Kiitos raportista!

1. Voi Elina, tämä meidän "museo-jengi" ravasi pää kolmantena jalkana ehtiäkseen nähdä kaiken mahdollisen ;) Silti jäi vielä osa näkemattä. Barcelona on kyllä tutustumisen arvoinen kaupunki. Tosin olemme aiemmin käyneet perheen kanssa Sevillassa ja näkemistä oli sielläkin, tosin Espanja ja Katalonia ovat kuin eri maita...